Dopingpolitik

Som medlem i Slagslunde-Ganløse IF (SGIF) er du underlagt Danmarks Idræts-Forbunds dopingregulativ, idet SGIF er medlemsorganisation i DIF.

Danmarks Idræts-Forbunds dopingregulativ, se: Lovregulativ III.

På Anti Doping Danmarks hjemmeside kan du se: Dopinglisten.

Alle medlemmer af SGIF er pligtige til at lade sig teste på dopingkontrollens forlangende. En nægtelse betragtes som indrømmelse.

Ethvert medlem, som findes skyldig i doping, bliver med øjeblikkelig virkning ekskluderet fra SGIF. En positiv dopingtest eller nægtelse, kan give op til 2 års karantæne under Danmarks Idræts-Forbunds. Gentagelse kan give livsvarig udelukkelse.

Andre idrætsorganisationer kan give samme karantæne ved en positiv/nægtelse test, så karantænen kan komme til at omfatte flere idrætsforbund

SGIF anbefaler, at du altid holder dig ajour med, hvilke stoffer, som er på dopinglisten. Vær især opmærksom, hvis du tager medicin i forbindelse med sygdom, astma og lignende.

Du kan ved henvendelse til bestyrelsen få et eksemplar af dopinglisten udleveret.

Dopingregulativet gælder alle medlemmer af SGIF, både aktive, trænere, ledere m.m.

Bestyrelsen tager individuel stilling til optagelse/genoptagelse af medlemmer (aktive, trænere, ledere m.m.), som tidligere har været fundet skyldige i doping.

Denne politik er vedtaget på bestyrelsesmøde den 8. november 2005

Kontaktpersoner: